English version of this page

Møt biblioteket på Frederikkeplassen!

24. august er det Ombruksdagen på UiO. Universitetsbiblioteket tar med seg biblioteksykkel, bøker og effekter til Frederikkeplassen, møt oss der!

Bilde av en stand med bøker, personer og stoler.

UB dukker stadig opp på Frederikkeplassen. Her fra pop up-bibliotek i 2017. Foto: UB/UiO

Hvert år arrangeres Ombruksdagen på UiO, med fokus på gjenbruk, klima, framtid og hvordan leve mer bærekraftig.

Denne dagen lager vi pop up-bibliotek på Frederikkeplassen, og tar med oss et utvalg bøker om gjenbruk og miljø til utlån. Alt du trenger er et lånekort/studentkort. Vi gir også bort brukte, utgåtte bøker gratis, og et begrenset antall Dr. Who handlenett.

I tillegg tar Informatikkbiblioteket med sin spesialkasse, der du kan levere brukt elektronisk utstyr som studenter senere bruker til å lage ting som roboter og annet gøy!

Ombrukstiltak på UB

I samarbeid med Eiendomsavdelingen skal UB i høst få på plass utlån av symaskiner og verktøy som kan lånes på HumSam-biblioteket i Georg Sverdrups hus. Informatikkbiblioteket har også allerede på plass en innleveringskasse for elektrisk og elektronisk utstyr hvor alt innlevert utstyr blir gjenbrukt for læring og eksperimentering.

Publisert 17. aug. 2022 08:55 - Sist endret 28. des. 2022 12:32