Innkalling til bibliotekstyremøte 3/2024, 10. juni

Tid og sted: kl. 10.00-12.00, møterom 4236, Georg Sverdrups hus.

1. Godkjenning av innkalling

Forslag til vedtak: Innkallingen godkjennes.

2. Godkjenning av protokoll fra bibliotekstyremøtet 18. april

Forslag til vedtak: Protokollen godkjennes.

3. Virksomhetsrapportering, 1. tertial, 2024. Orienteringssak.

UBs økonomirapport og ledelsesvurdering for 1. tertial legges frem til orientering for bibliotekstyret.

Saksdokumenter:

4. Status organisasjons- og utviklingsprosesser ved UB. Orienteringssak.

Bibliotekstyret orienteres om status for organisasjons- og utviklingsprosesser ved UB. Orientering ved bibliotekdirektør Randi Halveg Iversby.

5. Status og veien videre for prosjektet "Påmønstring med UB". Diskusjonssak

Prosjektet «Påmønstring med UB» ble vedtatt startet opp høsten 2023 som del av en satsing for nye studenter. Formålet var å bidra til å styrke førsteårsstudentens mestring av studiehverdagen ved UiO gjennom å koordinere og utvikle tilgjengelige og synlige møteplasser, tjenester og kurstilbud for denne studentgruppen.

Rådgiver Kristian Drøsshaug og spesialbibliotekar Fredrik Løken gir en statusoppdatering for prosjektet før bibliotekstyret diskuterer saken.

Saksdokumenter:

6. Strategisk campusutvikling. Diskusjonssak.

I januar 2024 satte bibliotekdirektøren i gang en arbeidsgruppe som skulle se nærmere på prinsipper for UBs tjenester og lokasjoner sett i lys av UiOs campusstrategi, store satsninger som Livsvitenskapsbygget, og endrede rammer ift. ny husleie- og fordelingsmodell for UiO og sektoren. UBs framtidige strategi for campusutvikling med vekt på UBs lokasjoner og fysiske læringsmiljø vil være et viktig dokument for UBs videre utvikling og påvirke prioriteringer og fremtidig organisering av bibliotekets tilbud. Det er derfor viktig og nyttig å få bibliotekstyrets synspunkter og innspill i saken i en tidlig fase i arbeidet.

Seksjonsleder Shelly Villanger innleder til diskusjon.

7. Eventuelt

Publisert 3. juni 2024 16:47 - Sist endret 7. juni 2024 10:11